İnsan Kaynakları Politikası
Hedefimiz; ÖZSÜT’ü ülkemizde ve yurtdışında yiyecek içecek sektöründe, kendi dalında en başarılı perakende ve üretim uygulamalarını gerçekleştiren, müşterilerine en iyi hizmeti ve lezzeti sunan, karlı ve başarılı yönetilen bir marka haline getirmektir.
Bu amaçla yüksek nitelikli insan kaynağını şirketimize sağlamak, mevcut ekibimizi geliştirmek ve yetenekleri değerlendirmek için çalışırız. Hedeflerimizi destekleyecek tüm projeleri başarı tutkusu ile hayata geçirmek isteyen, ÖZSÜT’de çalışmaktan gurur duyan, mutlu, yenilikçi, yaratıcı, verimli ve dinamik bir ekibiz.
Yenilikçi bakış açısı doğrultusunda İnsan Kaynakları süreçlerimizin tamamında dünyanın lider bulut tabanlı insan kaynakları platformu kullanılmaktadır. Platform; çalışanlarımızın günlük işlerinde basit, akıllı ve kullanışlı servisler aracılığıyla değer yaratmalarını ve sistemli çalışmalarını sağlar.
İnsan Kaynakları Politikasının Genel Prensipleri
İşe Alım ve Oryantasyon Şirketimizde yetkinliklere dayalı bir işe alım süreci uygularız. İşe alma sürecimizde ilgili pozisyonların davranışsal ve teknik yetkinliklerini belirleriz. Web sitemiz, internet ve bayi portalimiz, konusunda uzman profesyonel seçme ve yerleştirme şirketleri, İş ve İşçi Bulma Kurumu, sosyal medya hesapları, üniversitelerin kariyer günleri gibi zengin kaynaklar aracılığı ile en iyi adaylara ulaşmaya çalışırız. Titiz ve çok aşamalı bir görüşme sürecinin yanı sıra gerek duyulan pozisyonlarda kişilik envanterleri ve değerlendirme merkezlerini sürece dahil ederiz. Aramıza katılan her yeni çalışan, pozisyonuna ve işinin gereklerine uygun teorik ve işbaşı uygulamalardan oluşan bir oryantasyon programına tabii tutulmaktadır.
Eğitim ve Geliştirme
Çalışanlarımızın sürekli gelişimlerini sağlamak, kariyerlerinde yönlendirici olabilmek amacı ile oluşturduğumuz yıllık eğitim planlarımız bulunur. Eğitim ihtiyaç belirleme anketleri, bireysel talepler ve yıllık iş planımızın gereklerini göz önüne alarak kurum içi veya profesyonel eğitim şirketleri aracılığıyla eğitimleri hayata geçiririz. Mağaza ekiplerimizin eğitimlerinde uygulamalı filmlerden faydalanırız. Satış Arttırma Teknikleri, Gıda Güvenliği ve Kalite Standartları, Hizmet ve Servis Standartları, Makine ve Ekipman Bakımı, Yiyecek Hazırlama Teknikleri, Barista Eğitimi gibi çok zengin başlıklar ile zihinlerde kalıcı, pratik eğitim uygulamalarını kullanırız. Üretimde görev alan çalışanlarımız için ‘Ustalar İle Öğreniyoruz’ programı kapsamında hem lezzet geleneklerimizin sürmesini hem de bölümler arasındaki rotasyonları destekleriz.
Performans Yönetimi
ÖZSÜT’te Hedef ve Yetkinlik Odaklı Performans Yönetim Sistemi uygularız. Çalışanlarımızın hedeflerini, şirketin yıllık hedeflerine paralel olarak spesifik, ölçülebilir, ulaşılabilir, sonuç odaklı ve zaman öngörülü olarak belirler ve her yıl başında sistemde kayıtlı hale getiririz. Bulut platformu üzerinden, çalışanlarımız ile yüz yüze gerçekleştirilen performans değerlendirme görüşme sonuçlarını kayıt altına alır, sistemin çıktılarını, eğitim ve gelişim ihtiyaçlarının tespitinde, yıllık eğitim planlarının hazırlanmasında, yetenek belirleme ve gelişim planlamada, ücretlendirme çalışmalarında kullanırız.
Yetenek Yönetimi ve Kariyer Planlama
Hedeflerine daima ulaşan, yetkinliklerini geliştiren, daha yüksek pozisyonların gerektirdiği sorumluluklar için kendilerini hazırlayan ve sorumluluk almaya istekli çalışanlarımızın, bulundukları kademe ve seviye fark etmeksizin, en iyi şekilde değerlendirilmelerini sağlamak en yüksek önceliklerimizden birisidir. Çalışanların kendilerini geliştirmelerine imkân tanınır ve kariyer planları bu doğrultuda yapılır. Hızlı büyüyen şirketimizde ihtiyaç duyulan yönetici pozisyonları için mevcut çalışanlarımıza öncelik veririz.
Motivasyon
Her yıl geleneksel olarak tüm çalışanlarımızın katıldığı Bahar Şenliği düzenleriz. Tatlı Mola Aktiviteleri ile konusunda uzman konuklarımızı ağırlar, bilgi ve tecrübe paylaşımını sağlarız. ‘Ayın Çalışanı Uygulaması’ kapsamında düzenlediğimiz yarışmalarımız ile her birimden çalışanlarımızın ve takımların başarılarını ödüllendiririz.